+ Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen - Arctic Rally Lapland 2020 - Photo Taneli Niinimäki

Rallin MM-Sarjan tähtikaarti osallistuu Rovaniemen Arctic Rally Finland Powered By Capitalbox -Kisaan

  • Ykkösniminä rallin hallitseva maailmanmestari sekä MM-pistejohdossa oleva Sébastien Ogier ja kartanlukijansa Julien Ingrassia
  • Lapin lumilla nähdään kaikkiaan 21 suomalaista kuljettajalahjakkuutta, joiden odotetaan pitävän kovaa vauhtia kotikisassaan
  • WRC2- ja WRC3-luokkiin yhteensä 32 ilmoittautunutta
  • Oman lisämausteensa tuovat sähköautojen Extreme E -sarjan Ekström ja Kristoffersson   

Tämän kuun lopussa ajettavassa, kaikkien aikojen ensimmäisessä Arctic Rally Finland Powered by CapitalBox -kisassa nähdään rallimaailman huippunimiä.

Kyseessä on rallin MM-sarjan kauden 2021 toinen osakilpailu, joka ajetaan Rovaniemellä 26. – 28. helmikuuta ja johon on ilmoittautunut kolmetoista pääluokka WRC:n autokuntaa sekä yhteensä 32 lisäluokkina ajettavien WRC2:n ja WRC3:n kuljettajaparia. Näistä 10 paria ilmoittautui WRC2-luokkaan, mikä on suurin määrä sen jälkeen kun rallin MM-sarjan tärkein lisäluokka jaettiin kahteen osaan ennen kauden 2019 alkua.

Kisassa nähdään myös vahva suomalaisedustus, kun Lapissa, pohjoisen napapiirin korkeuksilla ajettavaan talvispektaakkeliin ilmoittautui kaikkiaan 21 sinivalkoista autokuntaa.

Arctic Rally Finlandin tenhoa korostaa lisäksi se, että mukaan ilmoittautuneet 56 kuski-kartturi -paria edustavat peräti 24 eri kansallisuutta. Kaikki kilpailuun osallistuvat kuljettajat ja tiimien henkilökunta noudattavat tiukkoja, Suomen hallituksen ja kansainvälisen autoliitto FIA:n sääntöjen mukaisesti laadittuja COVID-19 -toimintaohjeita ennen kisaa, sen aikana ja myös kilpailun päätyttyä. 

Olemme melkeinpä hämillämme siitä, miten innostuneen vastaanoton tapahtumamme on saanut kuljettajien ja tiimien keskuudessa – varsinkin kun ottaa huomioon kaikki koronaviruspandemian aiheuttamat rajoitukset sekä sen, miten tiukka aikataulu tapahtuman julkistamisen ja ilmoittautumisajan umpeutumisen välillä oli. Äskettäisen reittijulkistuksen ohella tämän alustavan osallistujaluettelon julkaiseminen on tärkeä virstanpylväs Suomen kaikkien aikojen ensimmäisen talviolosuhteissa ajettavan MM-rallin lyhyessä historiassa, ja yksi syy lisää miksi meidän uutterat vapaaehtoisemme voivat erittäin ansaitusti olla ylpeitä ja tyytyväisiä työpanokseensa, Arctic Rally Finlandin järjestäjätaho AKK Sports Oy:n toimitusjohtaja Riku Bitter sanoo.

Ogier johtaa Toyotan MM-jahtia

Seitsenkertainen maailmanmestari ja tammikuussa ajetun kauden 2021 avauskisan, Monte Carlon MM-rallin, voittanut Sébastien Ogier suuntaa MM-pistejohdossa Arctic Rally Finland Powered by CapitalBox -osakilpailuun. Toyota Gazoo Racing WRT -tallin Yaris WRC -autolla yhdessä ranskalaisen maanmiehensä, kartanlukija Julien Ingrassian kanssa kilpaileva Ogier on yksi neljästä Rovaniemellä nähtävästä Toyota-kuljettajasta. Jari-Matti Latvalan luotsaaman tiimin muut kuljettajaparit ovat Elfyn Evans ja kartanlukijansa Scott MartinTakamoto Katsuta parinaan Daniel Barritt sekä ”lentävät suomalaiset” Kalle Rovanperä ja Jonne Halttunen.

Breen liittyy mukaan Hyundain joukkoihin

Hyundai Shell Mobis World Rally Team luottaa Thierry Neuvilleen ja tämän kartturi Martijn Wydaegheen sekä Ott Tänakiin ja Martin Järveojaan tallin tavoitellessa kauden 2021 ensimmäistä MM-rallivoittoaan. Arctic Rally Finlandia varten tiimin vahvuuteen on lisätty myös Craig Breen ja tämän kartanlukija Paul Nagle. Hyundai 2C Competition -tehdastallin väreissä kisaan osallistuvat Pierre-Louis Loubet ja kartturi Vincent Landais sekä Oliver Solberg ja Aaron Johnston. Heistä Hyundai i20 Coupe WRC -autoon totuttelevat 19-vuotias Solberg ja kartturinsa Johnston ajavat Rovaniemellä ensimmäisen kisansa rallin huipputasolla.

Suninen kiidättää M-Sportin autoa

M-Sport Ford World Rally Teamin suomalaisparin Teemu Suninen – Mikko Markkula menestyshaaveet Monte Carlon MM-rallissa päättyivät rajuun ulosajoon avauserikoiskokeella. Arctic Rally Finlandissa heidän tavoitteenaan on löytää jälleen edelliskisan alun hyvä vauhti. M-Sportin toisella Ford Fiesta WRC -autolla kisaan lähtevät Gus Greensmith ja kartturinsa Elliott Edmondson, ja kolmatta Fiestaa käskyttää Lorenzo Bertelli, joka italialaisen maanmiehensä Simone Scattolin kanssa starttaa ensimmäiseen WRC-kisaansa sitten toukokuussa 2019 ajetun Chilen MM-rallin. Suomalaisille tuttu Janne Tuohino kartanlukijansa Reeta Hämäläisen kanssa kilpailee niin ikään Fiesta WRC:llä, yksityistalli Janpron riveissä.

Mikkelsen lisäluokkien ykkösnimi

Toksport WRT Škoda Fabia Rally2 Evo -autolla ajava Andreas Mikkelsen ja kartanlukijansa Ola Fløene johtavat WRC2-luokan mestaruustaistoa suvereenin Monte Carlo -voittonsa jälkeen. Norjalaisparivaljakon yhdeksän haastajan joukkoon Arctic Rally Finland Powered by CapitalBox -kisassa kuuluvat muun muassa Adrien Fourmaux/Renaud JamoulMarco Bulacia/Marcelo OhannesianOle Christian Veiby/Jonas Andersson ja Nikolay Gryazin/Konstantin Alexandrov. WRC3-luokka puolestaan houkutteli 22 osanottajaa, joihin lukeutuu useita ulkomaalaisia kilpailijoita.

WRC3-mestari Huttusen paluu

Arctic Rally Finland Powered by CapitalBox on suomalaisässä Jari Huttusen ensimmäinen MM-startti sen jälkeen, kun hän vei nimiinsä WRC3-luokan mestaruustittelin viime joulukuussa Italian Monzassa ajetussa kauden 2020 päätösosakilpailussa. Hyundai Motorsport N-entered i20 R5 -autolla ajavalle Huttuselle nuotteja lukee Mikko Lukka. Viime kaudella Ford Fiesta WRC:llä kilpaillut pari Esapekka Lappi/Janne Ferm vaihtoi täksi kaudeksi WRC2-luokkaan, ja heidän lisäkseen Rovaniemellä hyviä tuloksia jahtaavat muun muassa myös Ralli SM-sarjan pistejohdossa oleva Teemu Asunmaa sekä viime kaudella SM-hopealle yltänyt Emil Lindholm.

Flying Finn Future Star -kuljettaja Lauri Joona valmiina taistoon

Vuoden 2020 Flying Finn Future Star -kilpailun voittaja Lauri Joona, jota odottaa palkinnoksi saatu paikka junioreiden MM-sarjassa myöhemmin tällä kaudella, lähtee Roveniemelle ottamaan mittaa edeltäjästään Sami Pajarista RC4-luokassa. Molemmat nuoret suomalaistoivot kilpailevat Rally4 -luokitelluilla Ford Fiestoilla.

Rallicrossin MM-sarjan tähtikuljettajat arktisessa seikkailussa

Yhteenlaskettuna neljä rallicrossin maailmanmestaruustitteliä omaavat kokeneet ruotsalaiskuskit Johan Kristoffersson ja Mattias Ekström valmistutuvat parhaillaan kaikkien aikojen ensimmäiseen sähköautojen Extreme E -kauteen, mutta pitävät pienen tauon ottaakseen osaa Arctic Rally Finlandiin. Molemmilla ruotsalaisilla on myös vankka rallitausta.

ARCTIC RALLY FINLAND POWERED BY CAPITALBOX -KISAN OSANOTTAJALISTA NUMEROINA

13: Kilpailuun on ilmoittautunut 13 WRC-autokuntaa

10: WRC2-luokka houkutteli mukaan 10 osanottajaa

22: Kaksikymmentäkaksi kilpailijaa taistelee WRC3-luokan voitosta

24: Kisan 56 osanottajaa edustavat 24 eri kansallisuutta

21: Suosituin automerkki Lapin lumisilla teillä on Škoda, sillä mukaan on ilmoittautunut 21 Fabiaa

Lisätietoja:

Lehdistöpäällikkö Linda Hirvonen, +358 45 329 9696, linda.hirvonen@autourheilu.fi (HUOM! Yhteydenotot englanniksi.)

www.arcticrallyfinland.fi

+

Jäätävää menoa! Arctic Rally Finlandin reitti julkaistu

  • Rovaniemellä ajettava MM-ralli käsittää kymmenen erikoiskoetta ja 251,08 erikoiskoekilometri.
  • Taistelu voitosta alkaa kahdesti ajettavalla, hiuksia nostattavalla Sarriojärven erikoiskokeella. Molemmat ajokerrat televisioidaan suorana.
  • Pimeällä ajettavat erikoiskokeet tuovat jännittävän lisäelementin Lapin ”valkean kullan” keskellä käytävään kisaan.

Kaikkien aikojen ensimmäinen Arctic Rally Finland Powered by CapitalBox lähestyy! 26. – 28.2. ajettavan tapahtuman kilpailureitti aikataulu ovat varmistuneet, ja Rovaniemellä valmistaudutaan nyt täyttä vauhtia tuomaan rallin MM-sarjaan aimo annos kovavauhtista toimintaa lumella ja jäällä.

Varmistus siitä, että rallin MM-sarjan kauden 2021 toinen osakilpailu ajetaan Lapissa, Rovaniemellä, saatiin vain 18 päivää sitten. Järjestäjä AKK Sports Oy:n leirissä onkin painettu töitä nilkka suorana, jotta Suomen ensimmäisen MM-tasoisen talvirallin kaikki yksityiskohdat on saatu hiottua kuntoon.

Maailman parhaat rallikuskit ja heidän tiiminsä suuntaavat helmikuussa aivan napapiirin tuntumassa sijaitsevaan, Suomen pohjoisimman maakunnan maakuntakeskukseen, ja Arctic Rally Finlandin apulaiskilpailunjohtaja Kari Nuutinen voi nyt tyytyväisenä paljastaa minkälainen haaste osanottajia siellä odottaa:

– Arctic Rally Finland Powered by CapitalBox on talvista moottoriurheilua parhaimmillaan, ja odotamme innolla, että pääsemme toteuttamaan tätä upeaa, haastavaa ja kompaktia uutta MM-rallia tiukkojen COVID-19-toimenpidesuunnitelmien mukaisesti. Pakkaslukemat liikkuvat ralliviikon aikana todennäköisesti 6 ja 14 asteen välillä, mutta voivat laskea jopa 20 asteeseen. Myös lunta – tai ”valkeaa kultaa”, niin kuin Lapissa sanotaan – on paljon, joten olosuhteet ovat talvirallin suhteen täydelliset. Erikoiskokeet ovat osittain tuttuja Ralli SM -sarjaan kuuluvan Arctic Lapland Rallyn tiimoilta. Jotkut erikoiskokeet tosin ajetaan hieman lyhyempinä, mikä sopii paremmin rallin MM-sarjan formaattiin, ja osassa on vaihdettu ajosuuntaa, jotta lähtökohdat olisivat tasapuolisemmat kaikille kuskeille.

Arctic Rally Finland Powered by CapitalBoxin kilpailureitti lyhyesti

Arctic Rally Finland Powered by CapitalBox, jonka reitissä hyödynnetään osia viime kuussa ajetun Ralli SM -sarjan avauskisan, Arctic Lapland Rallyn, reitistä, on valtava haaste kuskeille, mutta hyvin kompakti mitä tulee reitin kokonaispituuteen. Kaikki erikoiskokeet ovat 77,79 kilometrin sisällä Rovaniemen Santasportin huoltoparkista.

1. päivä: perjantai 26.2.

Erikoiskokeita: 2 (EK:t 1 – 2) EK-kilometrit: 62,10 km Siirtymää: 187,04 km Yhteispituus: 249,14 km Auringonnousu/-lasku: 07.41 / 17.18

Rallin 5,69 kilometrin mittainen testierikoiskoe ajetaan Rovaniemeltä länteen sijaitsevassa Vennivaarassa klo 08.31 alkaen. Sieltä Arctic Rally Finland Powered by CapitalBoxin kilpailureitti vie autokunnat isäntäkaupungista koilliseen, kohti Kemijärven ympäristön upeita maisemia, jossa odottaa kahteen kertaan ajettava, 31,05-kilometrinen Sarriojärven erikoiskoe. Sarriojärvelle startataan klo 15.08 ja uudelleen klo 18.38.

Kari Nuutinen: “Sarriojärvi kulkee napapiirin kauneimpiin kuuluvien maisemien läpi. Erikoiskokeeseen sisältyy jouhevia osuuksia, ja siitä tulee varmasti yksi kuljettajien suosikeista – varsinkin kun toinen kerta ajetaan pimeässä. Sarriojärvi on kisan pisin erikoiskoe, jossa kuljettajilla on vastassaan erittäin kapeita osuuksia sekä lukuisia mutkia ja nyppyjä. Reitin suunnitteluvaiheessa lumipenkkojen korkeus oli metrin luokkaa.”

2. päivä: lauantai 27.2.

Erikoiskokeita: 6 (EK:t 3 – 8) EK-kilometrit: 144,04 km Siirtymää: 311,53 km Yhteispituus: 455,57 km Auringonnousu/-lasku: 07.37 / 17.21

Arctic Rally Finland Powered by CapitalBoxin pisimpänä kilpailupäivänä hyödynnetään lähellä Rovaniemeä sijaitsevan Vanttauskosken ympäristössä liikkuvaa kompaktia reittiä. Mukana on kolme kahdesti ajettavaa erikoiskoetta, joista päivän päättävä pätkä kisataan pimeässä.

Kari Nuutinen: “Lauantai käynnistyy 24,43-kilometrisellä Mustalammen erikoiskokeella (EK3), joka yhdessä kohtaa kulkee jäätyneen suon yli. Myös kisan kuudentena EK:na ajettava Mustalampi sisältää osia suomalaiskuskien hyvin tuntemasta Jyrhämäjärven erikoiskokeesta. Mustalampi päättyy huikeaan, ajoharjoitteluradan alueella ajettavaan osioon. 19,91 kilometriä pitkä Kaihuavaara (EK4/7) on yksi kisan kolmesta, suorana ympäri maailmaa televisioitavasta erikoiskokeesta. Se on erittäin nopea pätkä, jonka varrelta löytyy paljon korkeuseroja ja kapeita osuuksia. 27,68 kilometrin mittainen Siikakämä (EK5/8) on tyypillistä Rovaniemen ympäristön metsäistä tiestöä, mutta se nähdään nyt noin 15 kilometriä lyhyempänä versiona, kuin viime kuun Arctic Lapland Rallyssä.”

3. päivä: sunnuntai 28.2.

Erikoiskokeita: 2 (EK:t 9 – 10) EK-kilometrit: 44,94 km Siirtymää: 103,70 km Kokonaispituus: 126,17 km Auringonnousu/-lasku: 07.34 / 17.25

Kaikkien aikojen ensimmäinen Arctic Rally Finland Powered by CapitalBox huipentuu kahteen kertaan ajettavaan, 22,47-kilometriseen ja Rovaniemeltä etelään sijaitsevaan Aittajärven erikoiskokeeseen. Jälkimmäinen Aittajärvi ajetaan klo 13.18 starttaavana Wolf Power Stage -erikoiskokeena, jolta on jaossa myös lisäpisteitä niin kuljettajille kuin valmistajillekin.

Kari Nuutinen: “Aittajärvi on legendaarinen Lapin rallipätkä, joka kulkee osittain Niemelässä sijaitsevien maatilojen läpi. Sitä on vaikea verrata mihinkään muihin erikoiskokeisiin, ja se on vain itse koettava, jotta sen voi uskoa todelliseksi.”

Lapiot ja lämpimät vaatteet pakollisina vatusteina

Arctic Rally Finland Powered by CapitalBoxin säännöissä vaaditaan, että jokaisesta kilpailuun osallistuvasta autosta on löydyttävä ”selviytymispakkaus” talvisten olosuhteiden varalle. Pakkauksessa on oltava kaksi lapiota sekä lämpimiä vaatteita, siltä varalta että ralliauto suistuu tieltä ja jää jumiin lumihankeen. Koska ralli ajetaan COVID-19-toimenpidesuunnitelman ja hallituksen asettamien koronarajoitusten mukaisesti ilman yleisöä, ei katsojien antamaa välitöntä apua ole saatavilla mahdollisessa ulosajotilanteessa. Siksi ”selviytymispakkaus” on välttämätön varuste.

Arctic Rally Finland Powered by CapitalBox numeroina

  • 251,08: Kilpailureitin kokonaispituus
  • 10: Rallin huoltoparkki ja kilpailukeskus sijaitsevat 10 kilometriä Rovaniemen lentokentältä etelään
  • 31,05: Sarriojärvi on kisan pisin erikoiskoe, jolla on mittaa 31,05 kilometriä
  • 19,91: Rallin lyhyin erikoiskoe on sitä vastoin 19,91 kilometrin pituinen Kaihuavaara
  • -20: Ulkoilman lämpötila voi laskea rallin aikana jopa -20 asteeseen

Lataa täältä kilpailun säännöt ja reittiaikataulu.

+

Viimeisin tieto

Alla tietoja ja määräaikoja Rovaniemellä 26.-28.2 järjestettävästä rallin MM-sarjan osakilpailusta, Arctic Rally Finlandista.

  • Koronatilanteesta ja hallituksen asettamista kansallisista ohjeista ja määräyksistä johtuen kilpailu ajetaan ilman yleisöä.
  • Kilpailun säännöt on tarkoitus julkaista maanantaina 1.2.
  • Kilpailuun ilmoittautuminen päättyy maanantaina 8.2 klo 18:00.
  • Rally Guide julkaistaan viimeistään 10.2
  • Asiapapereiden tarkastus on tiistaina 23.2.
  • Kilpailuun tutustuminen tapahtuu keskiviikkona 24.2. ja torstaina 25.2.
  • Katsastus on torstaina 25.2.

Arctic Rally Lapland powered by CapitalBox on kolmipäiväinen kilpailu. Kilpailu alkaa perjantaina 26.2. aamulla ajettavalla testierikoiskokeella ja kilpailun ensimmäinen varsinainen erikoiskoe ajetaan perjantai-iltana. Lauantaina 27.2. kilpailun ohjelmassa on kolme kahteen kertaan ajettavaa erikoiskoetta Rovaniemen ympäristössä. Kilpailu päättyy sunnuntaina iltapäivällä ajettavaan Power Stageen.

Kilpailijoita ja median edustajia koskevat tarkemmat COVID-19-ohjeet tullaan julkaisemaan lähiaikoina.

+

Arctic Rally Finlandiin yhtenä uutena pääyhteistyökumppanina mukaan myös M. Rautio oy. – ”Laitetaan alueellinen hyvä kiertämään!”

Rovaniemellä ensimmäistä kertaa 26.–28.2.2021 järjestettävä MM-ralli, Arctic Rally Finland, saa tukijan alueellisesta elinkeinovaikuttajasta, Markku Rautiosta.

Lapin siltojen rakentajakin tunnettu Markku Rautio on solminut pääyhteistyökumppanuuden Arctic Rally Finlandia järjestävän AKK Sportsin kanssa, tavoitteenaan tuoda elinvoimaistavaa yhteistyötä koko Rovaniemen alueelle.

”Kyseessä on historiallinen tapahtuma ja ainutkertainen mahdollisuus kaikille alueen yrityksille, yhteisöille ja päättäjille. Uskon yhteistyörahan tuovan rovaniemeläisille toimijoille moninkertaisesti hyvää MM-rallin keräämän kansainvälisen julkisuuden ja tulovirtojen kautta. Näen tämän erityisesti yrityksille kaivattuna piristysruiskeena harmaantuneeseen arkeen.”, kuvailee Markku Rautio.

”Kun MM-rallin järjestämiseen kartoitettiin tarvittavia varoja, Markku ilmoittautui heti mukaan neuvotteluihin, rakentaen samalla yhteistyösiltojamme muihinkin paikallisiin organisaatioihin. Tämänkaltainen yhteistyö on arvokasta paitsi meille, myös erinomainen esimerkki alueellisesta elinvoimaisuustoiminnasta.”, iloitsee AKK Sportsin toimitusjohtaja Riku Bitter.

Uuden pääyhteistyökumppanin yritysnimi, M. Rautio Oy, on rovaniemeläisille tuttu erityisesti siltojen rakentamiseen liittyvästä liiketoiminnasta. Yhteistyökumppanuuden myötä M. Raution yritystunnus pääsee esittäytymään helmikuun lopussa kymmenille miljoonille MM-rallilähetysten katsojille niin valtakunnallisesti kuin kansainvälisestikin.

Lisätiedot
M. Rautio Oy / Markku Rautio, markku.rautio@mrautio.fi, 040-515 0270
AKK Sports Oy / Riku Bitter, riku.bitter@autourheilu.fi , 0400 564 255

Kuva: M. Rautio Oy

+

Arctic Rally Finland Powered by CapitalBox 26.-28.2.2021: MM-ralli tulee Rovaniemelle – ”Nyt tehdään yhdessä historiaa!”

Suomi isännöi tänä vuonna peräti kahta MM-rallia, kun maailman parhaat rallikuljettajat ottavat toisistaan mittaa helmikuun lopussa Rovaniemen arktisissa maisemissa.

Suomen MM-rallin järjestäjälle, AKK Sports Oy:lle, tarjoutui tänä vuonna harvinainen mahdollisuus isännöidä kahta FIA:n rallin MM-sarjan tapahtumaa. Tilaa sarjan kalenteriin teki aiemmin Ruotsin ralli, joka ilmoitti osakilpailunsa peruuttamisesta joulukuussa.

”Asiaa lähdettiin tutkimaan ja kartoittamaan mahdollisuuksia. Eri vaihtoehdoista nousi esiin Rovaniemi, jossa on vahva talvirallien järjestämiskulttuuri, hyvä maine kansainvälisenä tapahtumakaupunkina sekä paljon innostuneita ja osaavia rallintekijöitä. Kaupunki otti asian omakseen ilahduttavan nopeasti, ja toiseksi pääyhteistyökumppaniksi Arctic Rally Finlandiin saimme yhtä innostuneen yritysrahoitustoimija CapitalBoxin. On hienoa päästä tarjoamaan jotain ennenkokematonta – nyt tehdään yhdessä historiaa”, kuvailee AKK Sportsin toimitusjohtaja Riku Bitter.

Tulevana viikonloppuna 15.-16.1. Rovaniemellä käynnistyy Rallin SM-sarja, jonka työntekijöiden kanssa tulevan MM-rallin suunnittelu on jo vauhdissa. Tapahtumajärjestelyissä tullaan kiinnittämään erityisen tarkkaa huomiota korona-ajan vastuullisuuskäytäntöihin, ja niissä tullaan noudattamaan sekä valtion, paikallisten viranomaisten sekä FIA:n antamia koronaohjeistuksia. Mikäli yleisötilaisuuksien järjestäminen ei ole mahdollista, tapahtumajärjestäjä ei myy ralliin lippuja eikä toteuta sille yleisöalueita. Tällöin yleisön toivotaan nauttivan Ylen ja WRC+ All Liven monipuolisista MM-rallilähetyksistä turvallisesti kotikatsomoissa.

Pääyhteistyökumppanit innoissaan: ”Omaa luokkaansa oleva urheiluelämys!”

26.-28.2.2021 ajettavan MM-rallin uusi isäntäkaupunki haluaa näyttää kiehtovimmat puolensa ja tarjota parhaan palvelunsa.

”Olemme ylpeästi mukana tuomassa Arctic Rally Finlandia Rovaniemelle. Arktinen olosuhde, lumi ja jää luovat MM-rallille ainutlaatuiset kilpailuolosuhteet. Kaupunkimme on mukana tapahtuman järjestämisessä kaikin mahdollisin keinoin, rakentaen laadukkaat puitteet ja tarjoten urheiluelämyksen, joka on omaa luokkaansa”, iloitsee Rovaniemen kaupunginhallituksen puheenjohtaja Liisa Ansala.

”Arctic Rally Finland tulee olemaan huipputason tapahtuma, ja on ilo olla mahdollistamassa sitä yhdessä osaavien ammattilaisten kanssa. Tämä MM-tapahtuma tullaan taatusti muistamaan vielä pitkään – teemme siitä yhdessä vaikuttavan kokemuksen, jota koko rallimaailma pääsee kisakatsomoistaan ihastelemaan”, hehkuttaa CapitalBoxin toimitusjohtaja Scott Donnelly.

Kolme päivää arktista MM-rallisirkusta pistää kuljettajien taidot puntariin

Rovaniemen MM-ralli on suunniteltu ajettavaksi kolmipäiväisenä: kisa starttaa perjantaina 26.2. aamulla testierikoiskokeella ja varsinaisen rallin ensimmäiset erikoiskokeet ajetaan illalla. Lauantaina 27.2. kisa jatkuu kolmella kahteen kertaan ajettavalla EK:lla Rovaniemen ympäristössä.

Arctic Rally Finland Powered by CapitalBox päättyy sunnuntaina 28.2. iltapäivällä ajettavaan Power Stage -erikoiskokeeseen. Kaiken kaikkiaan helmikuisessa MM-rallissa ajetaan 10 erikoiskoetta ja yhteensä noin 260 EK-kilometriä.

Lisätiedot
AKK Sports Oy / toimitusjohtaja Riku Bitter, riku.bitter@autourheilu.fi, 0400 564 255
Rovaniemen kaupunki / kaupunginhallituksen puheenjohtaja Liisa Ansala, liisa.ansala@rovaniemi.fi
CapitalBox GmbH / markkinointijohtaja Outi Päivinen, outi.paivinen@capitalbox.com
Mediayhteydet / Arctic Rally Finland Powered by CapitalBox, Linda Hirvonen, lindahirvonen@fastmail.fm, 045 329 9696 (HUOM. yhteydenotot englanniksi)

Kuva: Hannu Rainamo